1952-ben született, Berlinben és Drezdában él.
Irodalom: Ulrike Grossarth. 1, 2, 3, 4, 5 - környezet. 1986 és 2005 között készült m?vek. A kiállításhoz készült könyv, Hamburger Bahnhof, Museum für Gegenwart, Berlin, Köln, 2006.
Prepared Table (Preparált asztal), 2008
színpadi díszlet, falrajz, keretezett festmény, asztal, papír, neoncsövek, szövet, projektor, változtatható méretek.
Ulrike Grossarth a múzeumban berendezett teret egy camera obscura jegyeivel ruházza fel, benne különböz? történeti objektumokra vonatkozó utalások. A Prepared Table kiindulópontja a sötétkamra mint a napfogyatkozás megfigyelését szolgáló camera obscura els? publikált ábrázolása, Petrus Apianus és Gemma Frisius 1584-es Cosmographiájából. Felt?n?, hogy az elsötétül? napkorong ábrázolása a küls? térben er?sebb perspektivikus torzulást mutat, mint a vetítés a bels? tér perspektívadobozában. Grossarth további történeti ábrázolások más érdekességeit is feleleveníti, így többek között teátrális drapériákat, amelyek egy racionális technikai eszközt vesznek körül - napmikroszkóp és camera obscura egyfajta kombinációját, Martin Frobenius Ledermüller 1763-as értekezéséb?l. Színpadot készít a feljegyzések technikai fejl?dése számára. Grossarth színpadképében emellett a kisördög is kilép a lidércnyomásos áttetsz? képb?l (1830 k.), Johann Heinrich Füssli Lidércnyomás cím? képeinek (1781 és 1802 között) profanizált variációjaként. A Grossarth-m?höz tartozó festmény hat ég? gyertyát ábrázoló motívuma a theresienstadti zsinagógából származik, és a fény metafizikájára utal, amely azt összeköti az intelligíbilissel, a reménnyel, az univerzális szépséggel. A kiállítótérben a fény- és árnyképek projekciós vonalak mentén feszülnek ki; mindezek az utalások töltik be az asszociációs teret.