1946-ban született, Mülheim an der Ruhrban él.
http://www.doreo.de
Az idea (Frans Masereel nyomán), 1990
20 megmunkált polaroidfotó, egyenként 8,5×10,5 cm, paszpartuban, keretben, 31,5×124 cm
Optikgarden (Optikakert), 1992
20 megmunkált polaroidfotó, egyenként 8,5×10,5 cm, paszpartuban, keretben, 13×114 cm
Keres?, 1997
11 megmunkált polaroidfotó, egyenként 8,5×10,5 cm, paszpartuban, keretben, 13×120 cm
A m?vész tulajdona
Az árnykép 18. század végi virágkorához hasonlóan itt is barátok találkozásának tanújeleit látjuk, a spontán póz felvételét a fényforrás és a vetít?erny? viszonylatában. A huszadik század végén a polaroid kamera - miel?tt megkezd?dött a digitális kamera kora - az improvizáció fogalmával kapcsolódott össze, azzal a feszült pillanattal, amelyben a kémiai anyagok el?állították a képet: tehát így nézett ki a játékunk néhány perccel ezel?tt a kameraszem perspektívájából! Az árnyék egy személy koncentrált formája; a s?rítés és egyszer?sítés a síkon annál jelentéstelibben - pszichologikusabban - tárja elénk a test, az arc körvonalait. Az árnyék megrendezése nem más, mint az ?si projekció, a kétdimenziós kép els? formája, amely közvetlen kapcsolatban áll referenciapontjával. Dore O. m?vészetében, filmjeiben és fotómunkáiban ezért játszik kulcsszerepet az árnyék. Rögtön a felvétel után kerül sor a polaroid megmunkálására, amelynek során a fotópapír megkarcolásával fehér papír mint hordozó t?nik el?. Fontos a gyors eljárás, amelyb?l hiányzik a tervezés és a kontroll; a m?vész így hangsúlyoz és interpretál. Az árnyékok közepébe apró fénypontokat helyez, és így a spontán játékra éppoly spontán módon reagál. Minden közvetlenül, mágikus módon függ össze: a pszichológia, a kémia és az optika.